Стратегическо планиране

Дългосрочно оцеляване

Задължение на висшето ръководство на всяка организация е да гарантира дългосрочното й оцеляване и развитие. Задача на стратегическото планиране е да помогне в това начинание чрез откриване на нови възможности и ликвидиране на заплахите за бизнеса.

Стратегическото планиране започва с идентифициране на стратегически императиви или възможности за развитие на бизнеса. Основателите на организацията или висшето ръководство определят мисията и целите й, за постигането на които се разработват и изпълняват стратегическите планове.

Стратегическото планиране обхваща дейности като: анализ и диагноза на общата, индустриалната и международната бизнес среда, както и на вътрешните фактори. Целта е откриване на нови възможности и управление на риска. Успоредно с това стратегическото планиране помага на организациите да идентифицират силните и слабите си страни.

Анализът е основа за откриване и избор на стратегически алтернативи, варианти на стратегии и избор на стратегия.

Избраната стратегия определя общата насока за развитие, но внедряването й изисква разработване на политики и стратегически планове за постигане на целите и изпълнението на мисията.

Изпълнението на стратегическия план изисква постоянна оценка и контрол за постиженията и внасяне на корективи, ако е необходимо.

Курсът е проектиран така, че да представи основните цели, задачи и процес на стратегическо планиране, както и да демонстрира техники за изпълнението им.

 За кого е курсът?

  • Мениджъри от високи управленски нива
  • Специалисти, ангажирани с разработването на стратегически планове или на отделни техни части
  • Маркетингови специалисти
  • Специалисти по разработването на нови продукти и услуги
  • Предприемачи
  • Създатели на стартиращи предприятия

Теми

  1. Въведение в стратегическото планиране.
  2. Елементи на стратегическото планиране. Нива, роли и отговорности.
  3. Мисия и цели.
  4. Анализ на общата среда. Методи и области на изследване.
  5. Анализ на индустриалната и международната среда.
  6. Анализ на вътрешната среда.
  7. Общо приложими стратегически възможности и варианти.
  8. Стратегически избор.
  9. Внедряване на стратегията.
  10. Оценка и контрол на стратегията.

Бизнес казуси, упражнения и практическа работа.

Цена и продължителност

2 дневен присъствен курс – 16 учебни часа

450 лв. без ДДС

Специални отстъпки за ранно записване, група, фирмено обучение и студенти

Сертификат

Удостоверение за придобита компетентност по част от професия

Информация за изтегляне (PDF, 431.57 KB)