EBC*L Ниво B – Бизнес планиране, маркетинг и продажби. Оценка и анализ на инвестиционни проекти
За кого е курсът?
За настоящи или потенциални ръководители на екипи или отдели, или специалисти, които искат да развият компетентности за подготовка на бизнес планове и инвестиционни проекти.
Теми Каталог на учебните цели EBCL_ниво_B_в03
Модули в програмата
Бизнес планиране
- Какво е бизнес план и по какво се отличава от традиционното планиране в управлението на дейности?
- Каква е структурата на бизнес плана, обхвата и периода за стратегически, тактически и оперативен бизнес план?
Модулът въвежда терминология, структура и инструменти за разработката на бизнес план. Поставя се фокус върху първата част в структурата на бизнес плана – Ситуационен анализ на текущото състояние на бизнеса и неговата среда. Въвеждат се и се упражняват техники за анализ на макросреда и непосредствена целева среда за бизнеса (PESTEL, SWOT, Петте сили на Портър, БКГ портфолио-анализ и др.) с фокус върху извеждане на цели за бизнес плана и стратегии за постигане на конкурентни предимства. Изследва се връзката „бизнес план – управление на проект за изпълнение на бизнес плана“. Дискутира се в примери рамка на ограничения, организация на работа, роли и отговорности на проектния екип, контрол на напредъка и риска, жалони за приключване на етапи и на целия проект.
Маркетинг и продажби
Съществен компонент в структурата на бизнес плана е маркетинговият план. Модулът подобрява професионалния език и разбирането на маркетинговата терминология, концепции и техники. Упражняват се модели за анализ на продукти/услуги/решения, за разбиране на клиенти, конкуренти и алтернативи за маркетингови стратегии за таргетиране и позициониране в пазарни сегменти. Разбират се типични дейности в конвейера на продажбите, B2B продажбите и продажбата на решения.
Финансово планиране, Инвестиционен бюджет и оценка на инвестиционен проект
Добре написаната обосновка в бизнес плана приключва с остойностяването на дейностите, свързани с развиване и реализация на бизнес идеята и оценяването на инвестицията. Модулът въвежда структурата на финансовия план, като част от бизнес плана и изследва възможните източници за финансиране. Упражнява се процес на бюджетиране, като последователно се обсъждат оперативните и капитални разходи, свързани с инвестиция в нов продукт/услуга/технология и експлоатацията й в рамките на проектния срок. Упражняват се техники за инвестиционен анализ, даващи отговор на важните въпроси „Каква е инвестицията и каква ецената на капитала?“, „Какъв е рискът?“, „Какви са ползите?“. Тези техники включват:
- BEP (метод на равновесната точка), като част от сценарийното финансово планиране на песимистичен план за „оцеляване“ на проекта и оптимистичен план за реализация на оптимални възможности,
- Payback Period – за оценка на риска на проекта на база срок за връщане на инвестиция,
- ROI – за оценка на рентабилността на проекта и ползите за инвеститора,
- NPV – за нетните ползи от дългосрочен проект с отчитане на цената на инвестирания капитал,
- IRR – за очертаване на допустими източници на финансиране.
Продължителност и форма
40 учебни часа, разпределени в 4-6 седмици според формата на обучение – присъствена дневна, вечерна или дистанционна, с преговор и подготовка в двете части на сертификационния: Бизнес планиране, маркетинг и продажби и Финансово планиране и оценка на инвестиционни проекти.
Присъственото обучение комбинира 4 учебни съботни семинара и един за преговор и подготовка или 6 вечерни учебни семинара.
Уеб-базираното обучение включва 5 седмици с последователно зареждане на учебни материали и два полудневни или вечерни присъствени преговорни семинара за подготовка за двете части на изпита.
Сертификат
В края на курса се провеждат 2 писмени изпита с продължителност от час и половина за сертификат EBC*L ниво В (European Business Competence License “Business planning”):
Част 1: Бизнес планиране, маркетинг и продажби
Част 2: Финансово планиране, оценка и анализ на инвестиционни проекти
Всеки от изпитите трябва да бъде преминат успешно за издаване на сертификата.
Придобитият сертификат в ниво В носи кредити за признаване на курсове по Маркетинг и Управленско счетоводство в първи курс на бакалавърската програма BA International Business Management, Cardiff University, UK предлагана от Висшето училище по мениджмънт, България.
Цена
Провеждане на курс на български език:
-
Присъствена форма – 570 лв. без вкл.ДДС
-
Уеб-базирано обучение – 455 лв. без вкл. ДДС с 5 уебинара.
-
Изпитна такса – 150 лв. без вкл. ДДС
Провеждане на курс и изпит на английски език:
- Присъствена форма – 720 лв. без вкл. ДДС
- Уеб-базирано обучение – 585 лв. без вкл. ДДС с 5 уебинара
- Изпитна такса – 220 лв. без вкл. ДДС
Забележка – При пропускане на изпитна сесия, платената такса за изпит остава без промяна в срок до два месеца след приключването на курса.
Какво включва цената?
-
Учебни книги, упражнения, казуси, тестове, примерни тестове за изпит
-
Семинари за преговор и подготовка за изпит
-
Достъп до уеб-базирани ресурси
-
Обратна връзка от инструктор
-
Семинари за преговор и подготовка за изпити след регистрация за изпити. Сертификационен изпит в 2 части и сертификат при успешно положен изпит.